مقایسه لیونل مسی و کریستیانو رونالدو
 
every things you need
 
 
شنبه 27 آبان 1391برچسب:, :: 15:40 ::  نويسنده : مهدی &ماكان

  VS

این كشمكش همیشه میان هواداران و كارشناسان فوتبال وجود داشته كه چه كسی بهترین بازیكن جهان است. در هر دهه یا دوره‌ای این اختلاف‌نظرها وجود داشته و تا زمانی كه فوتبال زنده است نیز ادامه خواهد داشت.

حالا این سوال مطرح است كه كریستیانو رونالدو بهتر است یا لیونل مسی؟ 


تهران امروز ، مقایسه فنی این دو سوپراستار این روزهای فوتبال دنیا می‌تواند تا قسمتی پاسخ این پرسش را بدهد كه كدام‌یك از آنها فوتبالیست كامل‌تری است و شایستگی انتخاب به‌عنوان بهترین بازیكن جهان را دارد. 
روزنامه ماركا به‌تازگی در مقایسه‌ای به بررسی ابعاد مختلف بازی این دو ستاره پرداخته و در هر قسمت توانایی آنها را مورد تحلیل قرار داده است. این روزنامه در پایان به این نتیجه رسیده كه اگرچه مسی در سال 2009 عنوان بهترین بازیكن جهان را كسب كرد اما كریس رونالدو بازیكن كامل‌تری است البته این انتخاب ماركا كه به‌شدت هوادار رئال است و از 10 مورد بررسی شده در شش قسمت ستاره پرتغالی این تیم را بهتر دانسته چندان دور از ذهن نیست. سایت گل نیز با نگاهی به این مقایسه چند تغییر در آن ایجاد كرده است. 

1 - بازی تیمی: مسی 8/ رونالدو 7 (انتخاب سایت گل: مسی) 
در این قسمت هیچ شكی نیست. رونالدو بیشتر به‌عنوان بازیكنی شناخته می‌شود كه متكی بر بازی فردی است و تلاش می‌كند یك‌تنه تیمش را به پیروزی برساند. برخلاف او، مسی كه از تكنیك بالایی برخوردار است بیشتر به كار تیمی اهمیت می‌دهد و بارها در طول مسابقه با همبازیانش مثل دنی آلوس، ژاوی یا زلاتان ابراهیموویچ یك و دو می‌كند یا همبازیانش را در موقعیت گل قرار می‌دهد. 

2 - تكنیك فردی: رونالدو 9/ مسی 9 (انتخاب سایت گل: مساوی) 
هر دو این بازیكنان بسیار تكنیكی هستند و هیچ شكی نیست كه در كنترل توپ، دریبل و شوت كمتر بازیكنی می‌تواند با آنها رقابت كند. این شاید دشوارترین قسمت این بررسی باشد كه با توجه به تكنیك هر دو بازیكن یكی را انتخاب كرد. 
3 - قدرت بدنی: رونالدو 10/ مسی 7 (انتخاب سایت گل: مسی) 
كریستیانو به وضوح از رقیبش بلندتر، قوی‌تر و عضلانی‌تر است و برخلاف او مسی كوچك‌اندام و به لیونل كوچك معروف است. با این حال مسی نشان داده كه اندازه چندان مهم نیست. مرد آرژانتینی به‌خوبی می‌داند كه چگونه از قد كوتاه و هیكل كوچكش استفاده كند و حریف را به دردسر بیندازد. مسی با استفاده از این مزیت كه مركز ثقل بدنش پایین است به‌خوبی تعادل خود را حفظ كرده و مدافعان را به دردسر می‌اندازد. او كه تنها 1.69 متر قد دارد تا جایی كه ممكن است روی پایش می‌ایستد و به قلب دفاع حریف می‌زند. اگرچه رونالدو فیزیك بهتری دارد اما مثل مسی نمی‌تواند از آن به‌خوبی استفاده كند. 
4 - سرعت: رونالدو 9/ مسی 8 (انتخاب سایت گل: رونالدو) 
دیگر بخش دشوار این مقایسه مربوط به سرعت این دو بازیكن است كه هر دو در آن بسیار عالی هستند و با استفاده از آن می‌توانند هر دفاعی را با دردسر مواجه كنند البته كاملا نمی‌توان مشخص كرد كه كدام‌یك سریع‌تر هستند و در حركت با توپ بهتر عمل می‌كنند. وقتی مسی پا به توپ می‌شود متوقف كردن او بسیار دشوار است و به‌نظر می‌رسد توپ به پای او چسبیده. تغییر مسیرهای ناگهانی‌اش كه با سرعت بالایی انجام می‌شود یكی از ظرافت‌های كار اوست. در سوی دیگر رونالدو از پاهای بلندش برای برداشتن قدم‌های بلند در دویدن مانند یك غزال استفاده می‌كند البته نه به‌خوبی دوست نزدیكش، یوسین بولت. ستاره پرتغالی از سرعتش برای جا گذاشتن حریف و مدافعان استفاده می‌كند و سعی می‌كند به سرعت از كنار آنها عبور كند. 
5 - دریبل: مسی 10/ رونالدو 8 (انتخاب سایت گل: مسی) 
رونالدو یك بازیكن دریبل‌زن صرف نیست و نمی‌تواند هیچ‌گاه با كسی مثل مارادونا مقایسه شود. پا عوض كردن‌ها، سرتوپ‌ زدن یا فریب با بدن اصلی‌ترین شیوه‌های او برای پیروزی در نبردهای یك به یك است و به‌راحتی می‌تواند با سرعت خوبش حریف را جا بگذارد. با این حال او از آن دسته بازیكنانی نیست كه پنج یا شش نفر را دریبل كند. مسی در این زمینه مسلما برتر از رونالدوست. 
6 - شوتزنی: رونالدو 9/ مسی 8 (انتخاب سایت گل: رونالدو) 
مسی مهاجمی نیست كه موفقیتش بستگی به قدرت شوتش داشته باشد. زمانی كه او مقابل دروازه قرار می‌گیرد ترجیح می‌دهد به بهترین نحو توپ را از دروازه‌بان عبور دهد تا اینكه مثل رونالدو با شوتی سهمگین موقعیت را از دست بدهد. قدرت پای راست رونالدو یكی از خصوصیت‌های بازی اوست. شوتزنی فقط به قدرت آن نیست و دقت نیز بسیار مهم است. 
7 - پاس: رونالدو 9/ مسی 9 (انتخاب سایت گل: مسی) 
رونالدو هیچ‌گاه در منچستر یك پاسور نبود اما در تركیب رئالی‌ها بهتر كار كرده و هم‌تیمی‌هایش را در موقعیت گل قرار می‌دهد. البته این پاس‌ها خیلی فوق‌العاده نیستند. در مقابل مسی در كنار نفراتی چون ژاوی و اینی‌یستا در دادن پاس‌های عمقی تبحر خوبی پیدا كرده است. مرد آرژانتینی در لالیگای امسال پنج و رونالدو تنها یك پاس گل داشته‌اند و به‌خوبی می‌توان تفاوت این دو بازیكن را حس كرد. 
8 - ضربه سر: رونالدو 9/ مسی 7 (انتخاب سایت گل: رونالدو) 
اگر در بخش‌های قبلی رقابت نزدیك بود اما در این قسمت اختلاف زیاد است. مسی تلاش زیادی دارد تا ضربات سرش را بهتر كند و حتی گلش در فینال لیگ قهرمانان گذشته برابر منچستر را با ضربه سر به‌ثمر رساند. كریس رونالدو اما یكی از بهترین سرزنان فوتبال است كه با پرش‌های بلند و ضربات سر مرگبارش هر دروازه‌ای را تهدید می‌كند. 
9 - قدرت رهبری: رونالدو 9/ مسی 7 (انتخاب سایت گل: رونالدو) 
البته رونالدو در زمین گاهی اوقات بیش از حد عصبی می‌شود و خود را درگیر جنگ‌های لفظی می‌كند (یا از آن استفاده می‌كند) با این حال آیا می‌توان او را یك لیدر نامید؟ با این وجود او كاپیتان تیم ملی كشورش است و حتی گاهی اوقات در رئال هم‌تیمی‌هایش را رهبری می‌كند. اوضاع مسی كاملا متفاوت است. او از آن دسته بازیكنانی است كه می‌خواهد از فوتبال لذت ببرد و كمتر وارد مسائل حاشیه‌ای و درگیری‌ها می‌شود و دوست ندارد بر 10 بازیكن دیگر تیمش اعمال نفوذ كند. 
10 - ضربات آزاد و پنالتی: رونالدو 9/ مسی 7 (انتخاب سایت گل: رونالدو) 
هر دو این بازیكنان ضربه آزادزن‌های قهاری هستند. البته نمی‌توان این نكته را نادیده گرفت كه رونالدو ضربات شگفت‌انگیزی دارد و به‌تازگی یك استاد فیزیك با بررسی ضربات او به این نتیجه رسیده كه توپ او مثل توپ بیس‌بال به سمت دروازه حریف می‌رود و چرخش و كات عجیبی دارد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ

سلام من و دوستم قصد داریم هر چی که برای خودمون جالبه اینجا برای شما بزاریم تازه شما با عضو شدن در وبلاگ ما عضو كانون هواداران وبلاگ ما مي شويد و مي توانيد از امكانات بسيار جالب وجذاب ما لذت ببريد و دانلود كنيد.
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هر چیزی که می خوای و آدرس everythingsyouneed.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 13
بازدید ماه : 244
بازدید کل : 60325
تعداد مطالب : 65
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس

 

دریافت کد آپلود سنتر







استخاره آنلاین با قرآن کریم


خبرنامه وبلاگ:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید